Zadbaj o ergonomię pracy
i dobre samopoczucie zespołu

z akcesoriami Kensington

Od 17 maja 2024 zachodzą istotne zmiany
dotyczące ergonomii stanowisk biurowych.

Oznaczają one większą dbałość o stopy, nadgarstki, kręgosłup i szyję zatrudnionego personelu w trakcie pracy siedzącej.

Żeby je spełnić, wystarczy wyposażyć biurka w kilka akcesoriów.

podstawki pod laptopy

Pracujecie na samych laptopach?

Pamiętajcie, że wyświetlacz powinien znajdować się na wysokości oczu. Regulowane podkładki w mig uniosą ekrany na wymagany poziom.

Zniknie pochylanie się do ekranu stojącego na biurku.

podstawki pod monitory

Monitory nie mają regulacji góra-dół lub stoją za nisko?

Wystarczy, że pod monitorem stanie podstawka. Panel znajdzie się dzięki niej wyżej, a Ty zyskasz wolne miejsce na laptopa, notatnik, HUB USB, smartfon i parę innych drobiazgów.

Ten mały gadżet daje ogromną różnicę.

Szukasz nowoczesnych monitorów biurowych?

Sprawdź bogatą ofertę Samsung
a wśród nich:

ramiona do monitorów

Pracujecie w trybie hot desk?

Regulowane ramiona do monitorów pozwalają dopasować położenie monitora do wzrostu różnych ludzi zajmujących na zmianę jedno miejsce.

Umożliwiają też zmianę kąta nachylenia ekranu w bardzo szerokim zakresie, a nawet postawienie go w pionie. Dokładnie tak, jak tego potrzebujesz.

podnóżki i oparcia

Wasze fotele i krzesła nie mają regulacji
lub jest ona bardzo ograniczona?

Dzięki podnóżkom, podparciom i poduszkom do foteli każdy usiądzie komfortowo, podpierając poprawnie kluczowe odcinki kręgosłupa, jak również nogi.

Od teraz praca za biurkiem stanie się bardziej wygodna.

podkładki pod nadgarstki

Twoja praca wymaga stałego operowania klawiaturą i myszką?

Zadbaj o właściwe ułożenie nadgarstków. Podkładki ułożone na biurku zapewniają optymalny kąt nachylenia, co chroni przed przeciążaniem stawów oraz dotkliwym bólem.

 

Zainwestuj w podkładki – Twoje nadgarstki będą Ci wdzięczne.

myszki i klawiatury

Chcesz usprawnić codzienną pracę
z komputerem albo laptopem?

Wyposaż stanowisko w ergonomiczne myszki i klawiatury. Optymalnie wyprofilowane, stworzone z myślą o wielogodzinnym klikaniu i wprowadzaniu formuł lub tekstów.

Wypróbuj, a nie zechcesz wrócić do dawnych akcesoriów.

To jeszcze nie wszystko
– ergonomicznych akcesoriów mamy znacznie więcej!
Zobacz wszystkie

Najczęściej zadawane pytania

Ponieważ tak nakazuje rozporządzenie Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Oznacza to praktycznie wszystkie stanowiska biurowe, niezależnie od wykonywanych zadań i prac.

Dotychczasowe przepisy z 1998 roku dotyczyły tylko monitorów ekranowych, rozumianych jako urządzenie peryferyjne, czyli samodzielne wyświetlacze. I nic dziwnego, bo kiedy powstawał przepis, nie było jeszcze laptopów. Na przestrzeni dwóch dekad sytuacja zmieniła się jednak diametralnie.

 

Pracodawca ma obowiązek nie tylko dostarczyć urządzenia z ekranem, ale też tak zaaranżować stanowisko, by ekrany znajdowały się na wysokości wzroku, plecy i nogi miały odpowiednie punkty podparcia, a dłonie obsługiwały klasyczne klawiatury i myszki, a nie tylko to, co wbudowane w laptopa.

 

Nowelizacja przepisu wprowadza wymogi dotyczące pracy z notebookami w wymiarze powyżej 4 godzin dziennie. Rozporządzenie ujrzało światło dzienne 18 października 2023 roku, a przedsiębiorcy dostali 6 miesięcy na dostosowanie stanowisk pracy. Po 17 maja 2024 każde stanowisko, z którego korzystają: pracownicy etatowi, praktykanci i stażyści przez przynajmniej połowę dobowego wymiaru pracy, musi spełniać wymogi opisane w rozporządzeniu.

Nowe przepisy BHP obowiązują od 17 maja 2024. W tym dniu wszystkie stanowiska biurowe z monitorami i laptopami muszą już spełniać założenia rozporządzenia Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej.

Oczywiście, że dotyczy. Byłoby to krzywdzące dla tych, którzy pracują na home office poza miejscem zamieszkania i dyskryminowało ich formę zatrudnienia, skazując albo na niedogodności związane z korzystaniem z klasycznych mebli, albo na wyposażenie stanowisk z własnej kieszeni. Obowiązek zakupu i dostarczenia stosownych akcesoriów spoczywa na pracodawcy.

Ergonomiczne stanowisko pracy oznacza spełnienie ściśle określonych założeń opisujących miejsce wykonywania obowiązków służbowych, do których zaliczają się:

  • górna ramka wyświetlacza na wysokości wzroku – dlatego monitor musi posiadać regulację w takim zakresie, by dopasować się do wzrostu siedzącego przed nim pracownika. Jeśli nie ma takiej regulacji, trzeba zapewnić podstawkę pod monitor.

Z kolei laptopy muszą otrzymać podstawki pozwalające podnieść matrycę, by pracownik nie pochylał się nad nią i nie garbił.

  • fotel ma regulowane podłokietniki – dzięki nim łokcie i przedramiona nie zwisają z blatu biurka, ale znajdują oparcie.
  • podnóżek na życzenie – ergonomia określa, że stopy pracownika powinny spoczywać płasko na podłodze, podczas gdy kolana pozostają zgięte pod kątem 90 stopni. Jeśli fotel tego nie zapewnia, niezbędny staje się podnóżek.

klawiatura i mysz do pracy z laptopem – różne przekątne sprawiają, że laptopy mają różne klawiatury i nie na każdej pisze się tak samo wygodnie. W dodatku nie każdy posiada klawiaturę numeryczną niezastąpioną w pracy z arkuszami kalkulacyjnymi i w księgowości. Do klawiatur i myszek warto dobrać podkładki pod nadgarstki.

© TechLord sp. z o.o. sp. k.